Цілі уроку: сформувати в учнів
цілісне уявлення про біологію як систему наук про живу природу; розглянути
об’єкти й методи біології, а також її значення в житті людини.
Обладнання й
матеріали: таблиці із зображенням об’єктів
вивчення біології.
Базові поняття й терміни уроку: біологія, біосфера, ботаніка, зоологія,
морфологія, анатомія, систематика, фізіологія, мікробіологія, генетика,
цитологія; живлення, дихання, рух, розмноження, ріст і розвиток, обмін речовин
і енергії.
І. Організаційний
етап
II. Актуалізація
опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів
Питання для бесіди
2.
Що ми відносимо до живої природи?
3.
Які природні об’єкти вивчає біологія?
III. Вивчення нового
матеріалу
Розповідь учителя з елементами бесіди
Біологія - система наук про
життя в усіх його проявах на всіх рівнях організації - від молекулярного до
біосферного.
|
Що вивчає
|
Коли виникла
|
Ботаніка
|
Рослини
|
У давні часи
|
Зоологія
|
Тварин
|
У давні часи
|
Мікологія
|
Гриби
|
У давні часи
|
Морфологія
|
Особливості
зовнішньої будови живих
організмів |
У давні часи
|
Анатомія
|
Особливості
внутрішньої будови живих
організмів |
У давні часи
|
Систематика
|
Класифікацію й
номенклатуру живих
організмів |
XVIII ст.
|
Цитологія
|
Клітини живих
організмів
|
XVII–XIX ст.
|
Гістологія
|
Тканини живих
організмів
|
XVII–XIX ст.
|
Фізіологія
|
Життєдіяльність
живих організмів
|
XVII–XIX ст.
|
Ембріологія
|
Розвиток живих
організмів
|
XVII–XIX ст.
|
Мікробіологія
|
Мікроорганізми
|
XVII–XIX ст.
|
Вірусологія
|
Віруси
|
XIX–ХХ ст.
|
Генетика
|
Спадковість і
мінливість живих організмів
|
XIX–ХХ ст.
|
Еволюційна біологія
|
Еволюцію живих
організмів
|
XIX ст.
|
Біохімія
|
Хімічні процеси в
живих організмах
|
XIX ст.
|
Біофізика
|
Фізичні процеси в
живих організмах
|
ХХ ст.
|
Радіобіологія
|
Вплив радіації на
живі організми
|
ХХ ст.
|
Космічна біологія
|
Життєдіяльність
організмів в умовах
космічного простору |
ХХ ст.
|
Видатні українські вчені-біологи: І. І. Мечников,
С. Г. Навашин, В. І. Вернадський, І. І. Шмальгаузен, О. В. Палладін, М. Ф.
Гамалія, Д. К. Заболотний, О. В. Фомін, М. Г. Холодний.
IV. Узагальнення,
систематизація й контроль знань і вмінь учнів
Дати відповіді на питання
Які галузі біології ви знаєте?
З якими науками біологія має
тісний зв’язок?
Які галузі біології розвиваються
давно?
Які галузі біології виникли
недавно?
Самостійна робота учнів
Немає коментарів:
Дописати коментар