четвер, 24 вересня 2015 р.

   Цілі уроку: сформувати в учнів цілісне уявлення про біологію як систему наук про живу природу; розглянути об’єкти й методи біології, а також її значення в житті людини.
   Обладнання й матеріали: таблиці із зображенням об’єктів вивчення біології.
   Базові поняття й терміни уроку: біологія, біосфера, ботаніка, зоологія, морфологія, анатомія, систематика, фізіологія, мікробіологія, генетика, цитологія; живлення, дихання, рух, розмноження, ріст і розвиток, обмін речовин і енергії.
І. Організаційний етап
II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів
Питання для бесіди
2. Що ми відносимо до живої природи?
3. Які природні об’єкти вивчає біологія?
III. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя з елементами бесіди
Біологія - система наук про життя в усіх його проявах на всіх рівнях організації - від молекулярного до біосферного.

Що вивчає

Коли виникла

Ботаніка

Рослини

У давні часи

Зоологія

Тварин

У давні часи

Мікологія

Гриби

У давні часи

Морфологія

Особливості зовнішньої будови живих
організмів

У давні часи

Анатомія

Особливості внутрішньої будови живих
організмів

У давні часи

Систематика

Класифікацію й номенклатуру живих
організмів

XVIII ст.

Цитологія

Клітини живих організмів

XVII–XIX ст.

Гістологія

Тканини живих організмів

XVII–XIX ст.

Фізіологія

Життєдіяльність живих організмів

XVII–XIX ст.

Ембріологія

Розвиток живих організмів

XVII–XIX ст.

Мікробіологія

Мікроорганізми

XVII–XIX ст.

Вірусологія

Віруси

XIX–ХХ ст.

Генетика

Спадковість і мінливість живих організмів

XIX–ХХ ст.

Еволюційна біологія

Еволюцію живих організмів

XIX ст.

Біохімія

Хімічні процеси в живих організмах

XIX ст.

Біофізика

Фізичні процеси в живих організмах

ХХ ст.

Радіобіологія

Вплив радіації на живі організми

ХХ ст.

Космічна біологія

Життєдіяльність організмів в умовах
космічного простору

ХХ ст.


IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів
Дати відповіді на питання
Які галузі біології ви знаєте?
З якими науками біологія має тісний зв’язок?
Які галузі біології розвиваються давно?
Які галузі біології виникли недавно?
Самостійна робота учнів


Немає коментарів:

Дописати коментар